2010. március 14., vasárnap

The last two weeks and the countdown


A múlt hétvégi tudósításom kimaradt ez igaz, de jó okkal. Szabadidőmben újra belevetettem magam a konyhaművészet örömeibe, és meglepően élvezem. Újra felfedeztem magamnak a konyhát, mint Banana Yoshimoto könyvében a főszereplő lány. És bár még mindig azt tartom,hogy a konyha a ház legmagányosabb szeglete,azért mégiscsak el lehet tengetni az időt ott. Leköt, szórakoztat, kihívás, plusz a következő hétre lesz kajám. Jó, nem mondom,hogy olyan jó leszek valaha s,mint anyu, de azért mikor egy-egy kajának hasonlít az illata, állaga, mint az otthoninak,akkor azért mosolyra görbül a szám.A legviccesebb Eddie-nek elmagyarázni milyen ételeket csinálok. A palacsinta csokis pudinggal még csak-csak megvolt, de a paprikás krumpli (Paprika Potatoes) elég furin hangzott. Arról már ne is beszéljünk, milyen arcot vágott mikor közöltem,hogy disznó májat akarok venni.
Apropó máj. A hétvégére tervezett resztelt máj csodásan sikerült. A következő alkalommal néhány változtatást iktatok be és tökéletes lesz. A máj lágy, omlós maradt (nem tudom hogy csináltam,de sikerült) csakhát a recepteket követtem anyu utasítása helyett,és a hagymát nem reszeltem,hanem felvágtam. Ez volt az első hiba. Plusz a 4 fej kicsit talán sok volt a kb 90 deka májhoz. Víz helyett ezúttal vörösbort használtam. (2007-es tasmániai pinot noir) Ebből nagyjából fél litert. Nah legközelebb ezt felesben csinálom majd vízzel,mert így picit túlsavanyította. De mindenesetre ehető,és finom, és jó kiadós kaja,mert jó sok lett. És az egész jó ha belekerült összesen 7 eurómba. Egy egész heti kajáért nem rossz pénz.
Lassan közeledik április és én már számolom a napokat szinte. :) Húsvéttól két hét...álomszerűen hangzik. Jó lesz kicsit kikapcsolódni. Bár ami azt illeti lesz program rendesen. Már egy csomó emberkével szerveződtem,és szerintem nem is lesz ennyi időm. De majd meglátjuk.
Gyuszkó olyan beteg,mint a ló,és szerencsésen megfertőzött engem is. Már örültem,hogy kilábaltam, erre megint takonyban úszok. Pedig mondtam neki,hogy a bacikat zárja be a szobájába...eh, nyüssz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése